عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 2 بهمن 1392
بازدید : 824
نویسنده : سردبیر

در ادامه معرفی فرهیختگان که به حق میتوانند الگوی شایسته برای جوانان باشند به معرفی استاد ارزشمند دکترعلی اکبر عالم الرجبی خواهیم پرداخت: با تشکر از همکاری ایشان و اهمیت و توجه ای مبذل داشته اند.

دکتر علی اکبر عالم رجبی

دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان

وی که نوه آیت­الله حاج شیخ علی­اکبر عالم­رجبی است در سال 1334 در یزد متولد و تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه شرف­الدین فیروزآباد آغاز کرد.

تحصیلات

دیپلم ریاضی : دبیرستان کارون تهران (1352)

لیسانس : مهندسی مکانیک ، دانشگاه صنعتی شریف (1356)

فوق لیسانس : مهندسی مکانیک (ترمودینامیک)، دانشگاه بیرمنگهام انگلستان (1984)

دکتری : مهندسی مکانیک (انتقال گرما) ، دانشگاه بیرمنگهام انگلستان (1988)

سابقه کار :

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان از اردیبهشت 1357 تا کنون

سمت­های دانشگاهی

رئیس اداره آموزش : 1361-1360

معاون دانشجویی دانشگاه : 1362-1361

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک : 1371-1367

مدیر دفتر نظارت و ارزیابی آموزش دانشگاه : 1376-1372

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه : 1380-1376

معاون پژوهشی دانشکده مهندسی مکانیک : 1384-1382

مدیر گروه تبدیل انرژی : 1390-1387

ریاست موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی فرزانگان : 1387 تا کنون

انتشارات

1-   کتاب دینامیک گازها (ترجمه) ، انتشارات دانشگاه صنعتی اصفهان

2-   کتاب انتقال گرما (ترجمه) ، انتشارات دانشگاه صنعتی اصفهان

3-   انتشار بیش از 80 مقاله علمی در مجلات داخلی و خارجی و نیز در مجموعه مقالت کنفرانس­های داخلی و خارجی

هدایت بیش از 45 پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری از دیگر افتخارات دکترعلی اکبرعالم­رجبی است.

زمینه پژوهشی : انرژی­های تجدید پذیر و بویژه انرژی خورشیدی،تشدید انتقال گرما، بهينه سازي مصرف انرژي انرژی

تدریس : ترمودینامیک I و II ، مکانیک سیالات، انتقال حرارت، دینامیک گازها، انرژی خورشیدی، نیروگاه­های حرارتی، تبدیل انرژی، مدیریت انرژی، دینامیک گاز پیشرفته، انرژی خورشیدی پیشرفته، انتقال گرمای جا به جایی پیشرفته، ترمودینامیک پیشرفته

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت شخصی ایشان با آدرس مراجعه نمایید:سایت شخصی،  سایت فیروزآباد



:: موضوعات مرتبط: معرفی فرهیختگان , ,
تاریخ : دو شنبه 30 دی 1392
بازدید : 769
نویسنده : سردبیر

بسمه تعالی 

 

احیاء نام منطقه باستانی رستاق به شهرستان رستاق و تصحیح یک دروغ تاریخی

(در صورتیکه مسئولان کشوری، نام عالم بزرگ جهان تشیع را نامناسب و نازیبا بدانند)

در پی درج جوابیه شورای محله اشکذر به "اعتراض مردمی و به امضاء شوراهای اسلامی بخش مرکزی و روستاهای رستاق و محله های فیروزآباد و مجومرد به مصوبه تغیر نام شهرستان صدوق" که در شماره 3350 مورخ 24/9/1392 روزنامه پیمان به چاپ رسیده است قصد بلاغ جواب دادن به جوابیه توهین آمیز شورای محله اشکذر نیست اما از آنجا که منزلت یک قلم در نگارش واقعیات اجتماعی می تواند شخصیت شهر و دیار خود را با بکار بستن جملات سنجیده و صادقانه تجلی بخشد و هم میتواند با جوهر دروغ سازی و مرکّب تعصبات محله ای باعث فتنه و نقاق و نفرت‌پراکنی و گسترش سازماندهی ‌شده جعل و جهل و تحریف تاریخ آن دیار و فریب توده‌های مردم که برای مقاصد ناسیونالیستی است باشد، مع الوصف تنها جهت شفاف سازی و تنویر اذهان خوانندگان محترم، خود را موظف می دانیم تا در برابر جوابیه مذکور که برخاسته از نوعی نگاه غیرجامع و استدلال غیر منطقی و عدم صداقت در گفتار و رفتار و دروغسازي است مطالبی را پاسخ دهیم. از متن جوابیه معلوم میشود متن اعتراضات 80 درصد مردم شهرستان صدوق را دقیق مطالعه نکرده اند و با دستپاچگی واکنش نشان داده اند و نیز حاکی ازین است که شوراهای محله اشکذر فاقد دیدگاه کارشناسی نسبت به مسایل اجتماعی و فرهنگی و تاریخی محدوده شهرستان صدوق بوده و با كتمان حقايق و واقعيّات امر، بیشتر بر اساس منافع محله ای خود جوابگوی اعتراضات به حق مردم بوده اندو بهتر بود کمی صادقانه تر و از روی تحقیق این جوابیه را می نوشتند. در ذیل نمونه هایی از این عدم صداقتها مطرح شده اند حال آنکه براي اينهمه تناقض و پریشان گویی هيچ توجيه معقولي نمي‏توان يافت. البته مردم بهترین قاضی در این میان هستند و مراجعه به رای مردم ، همواره در اولویت است.

1- متاسفانه با کمال تحیّر و تعجب در ابتدای متن جوابیه شورای محله اشکذر تاسیس بخش اشکذر را به دروغ در سال 1317 عنوان نموده اند. . در قدیم میگفتند که"دروغ هرچه بزرگتر باشد شنونده راحتتر قبول میکند" اما باید گفت در جهان امروز و در عصر اطلاعات این اصل است که "دروغ تاریخی به زیان گوینده آن تمام خواهد شد".  بخش رستاق در سال 1349 با نفوذ محلی در بخشداری آن زمان نام این بخش کهن را به بخش اشکذر به ناحق تغییر دادند. سوابق مکاتباتی بخشداری رستاق گویای این مطلب است.

2-شهرستان صدوق در سال 1376 جهت شکل گیری و برای ایجاد همسویی و همزیستی و دیگر مولفه ها و معیارهایی مشترک میان تمامی محله ها و روستاها نیاز به نامی جامع و همه پسند بود با توجه به توافق آحاد مردم به نام عالم بزرگ شیعه ،صدوق نام گذاری شده و این نام مقدس شرط اولیه و ضمن عقد تاسیس شهرستان بوده است.

3- از آقایان شورای اشکذر باید پرسید ارتقاء تنها بخش اشکذر به شهرستان صدوق بوده یا با تجمیع بخش اشکذر و بخش خضرآباد و منطقه باستانی ندوشن ( بالای 60 درصد وسعت ) شهرستان صدوق تاسیس شد؟

4-شورای محله اشکذر به قول خودشان وقت و هزینه و زمان زیادی در حدود 16 سال از 17 سال تشکیل شهرستان صدوق را به طرح "تغییر نام شهرستان" گذاشتند حال ما بیان میکنیم لزومی به اینهمه زحمت و هزینه ندارد، از استاندار محترم یزد به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید صمیمانه دعوت به عمل می آوریم تا به شهرستان صدوق تشریف بیاورند و در کلیه مناطق شهرستان صدوق به جز محله اشکذر به طور تصادفی و حتی چشم بسته از ساکنین سوال بپرسند که آیا از این مصوبه کارشناسی نشده و تفرقه انگیز تغییر نام شهرستان راضی اند یا نه؟؟؟

5-آقایان شورا تعیین نام صدوق را در دولت هفتم که برای ایجاد روحیه همدلی و وحدت نام گذاری شده را کارشناسی نشده و شتابزده و دور از تدبیر عنوان نموده و کار لابی گری و در خفا در دولت دهم را کارشناسی شده مینامند!!؟؟

6- درصورت صحت موضوع "عدم مقبولیت عمومی نام شیخ صدوق" و "مقبولیت همگانی نام اشکذر"در بدو تاسیس شهرستان صدوق، شورای محله اشکذر جهت استحضار اذهان عمومی طومار اعتراض آمیزی از کل محدوده شهرستان به جزء محله اشکذر در سال تاسیس بیاورند.

7- در سطر نهم جوابیه آقایان شورا تغییر نام مناطق و استان هایی از کشور را مسبوق به سابقه و اینگونه خطاها و تصحیح آنها در دولت های مردمی "امری طبیعی" دانسته حال آنکه در ستون دوم بند سوم در پی مصوبه تغییر نام شهرستان صدوق که اعتراضات علنی ، شفاهی و مکتوبِ 80 درصدی بهمراه داشته و دارد خواستار احترام و به رسمیت شناختن می باشند.

8- و اما قصه پر غصه، آقایان شورا از طرح "بازگشت نام کرمانشاه" و موضوع هویتی " حفظ نام خلیج همیشه فارس" برای همنوا سازی با تغییر نام شهرستان صدوق استفاده ابزاری و تبلیغاتی نموده اند حال آنکه باید گفت "جانا سخن از زبان ما می گویی". موضوع های مطرح شده موضوعات تاریخی-هویتی می باشند، در اسناد تاریخی، محدوده استان کرمانشاه از قرون گذشته به نام کرمانشاهان و حوزه خلیج فارس حداقل از قرن چهارم به بعد همواره به همین نام معرفی شده اند. در مورد محدوده جغرافیایی مورد بحث در کلیه کتب تاریخی یزد حداقل از قرن هفتم ه.ق محدوده جغرافیایی کهن گردفرامرز- ابرندآباد تا میبد به نام بلوک رستاق و به عنوان یکی از چهار یا پنج محدوده تقسیم بندی شده یزد معرفی شده و کلیه آبادیهای این محدوده را از توابع بلوک رستاق می داند و تا چهل سال پیش نیز آبادیهای از زارچ تا میبد را زیرمجموعه بلوک رستاق می نامیدند که متاسفانه به دلیل نفوذ متنفذین محله اشکذر در سال 1349 نام این روستا را با زدودن نام کهن رستاق برروی این محدوده گذاشتند.حال آیا شعار خلیج همیشه فارس با توجه به مستندات موجود و کتب تاریخی با شهرستان همیشه رستاق همنواتر است یا شهرستان اشکذر؟. مراجعه به منابع مختلف تاریخی وجغرافیایی یزد از زمانه های دور تا به امروز صحت هر یک از این دو ادعا را تثبیت میکند.

9- با مطالعه مورد شماره 1 و2 جوابیه به این نتیجه می رسیم که آقایان شورا یا طومار اعترضات عمومی مردم را به دقت مطالعه ننموده یا اینکه با چرخش معنادار در گفتمان با ذکر یک کتاب تاریخی به اثبات پیشنه کهن محله اشکذر پرداخته اند حال آنکه در اعتراض منتشر شده هیچ مطلب سوال برانگیز در مورد قدمت محله مذکور عنوان نشده است که دو مورد از پنج مورد جوابیه را به قدمت محله اشکذر اختصاص داده اند. در صورتی که متن اعتراض حاوی این است که محدوده جغرافیایی شهرستان صدوق شامل آبادیهای کهن و تاریخی است که در کتاب مذکور و دیگر کتابهای تاریخی یزد نامبرده و با توجه به مستندات تاریخی و وجود چندین سایت تاریخی زمان ساسانیان و اشکانیان وآبادیهای زیرخاک و محدوده شهر کهنه نشان از قدامت کل منطقه رستاق باستان دارد و تکرار می کنیم جغرافیای شهرستان صدوق فراتر از یک محله است اما متاسفانه در جوابیه، "محدوده دیار شهرستان صدوق" از دید "دیار محله اشکذر" به آن نگاه شده است(فکرِ خود و رایِ خود در عالم رندی نیست      کفرست در این مذهب خودبینی و خود رایی). محله اشکذر در خاطره تاریخی رستاق پیشینه‌ای فرهنگی و تعلق خاطری ندارد.نام شهرستان باید پاسداشت هویت جمعی و فرهنگی مردم و خاطره تاریخی مشترک آنان باشد نه فقط نام یک محله. متاسفانه باتوجه به ذکر شرایط و معیارهای تغیر نام شهرستان در متن اعتراض، شورای محله اشکذر تنها با بی منطقی به استناد اینکه محله اشکذر(همچون دیگر آبادیهای کهن منطقه رستاق) کهن میباشد عنوان کرده اند که "نام اشکذر با شرایط خواسته شده کاملا موافقت و همخوانی دارد"!!(با کدام منطق)؟ رستاق یعنی آبادیهای کهن و تاریخی( از گردفرمرز تا میبد) اما اشکذر بر گرفته از نام اشک ابن ذال است. کدام نام تداعی کننده کل شهرستان است؟

10-در جوابیه، مصوبه وحدت شکن را بازگشت نام خوانده اند. ما اهالی شهرستان صدوق تا آنجا که یادمان است از ابتدا که شهرستان تاسیس شد نام مبارک صدوق زینت بخش شهرستان بوده است و یاد نداریم قبلا نام شهرستان اشکذر بوده باشد و اعلام میکنیم در جامعۀ امروزی شهرستان صدوق دیگر دوران حاصل دهی چنین درخت های بد حاصل و نامبارک ( همچون تغییر نام بخش کهن رستاق به بخش اشکذر در سال 1349 که آنهم مخفیانه و با لابی گری صورت گرفته) سپری شده و میوۀ تلخ درخت عظمت طلبی و محله پرستی اشکذر در محدوده جغرافیایی شهرستان صدوق در این مدت 50 ساله باروری نامشروع داده و اعلام میکنیم که نام اشکذر در ذائقه مردم شهرستان شیرین نیست و با این نام مخالفیم و در صورت نازیبا و نامناسب خواندن نام عالم بزرگ شیعه توسط مسئولان کشوری، بازگشت نام رستاق به شهرستان رستاق را تصحیح یک دروغ تاریخی میدانیم.

11-در مورد شماره 2 جوابیه تغییر نام شهرستان صدوق را با نام استان فارس و استان یزد قیاس قرار داده است حال سوال این است که فارس نام شهر نیست وبا توجه به تاریخ و فرهنگ و ویژگیهای استان، به این نام نامیده اند و استان یزد به دلیل شاخصه های تاریخی، جمعیتی، اسناد و تقسیم بندیهای تاریخی ودیگر ویژگیهای شاخص شهر یزد، استان را به این نام نامیده اند. حال محله اشکذر دارای چه ویژگی های شاخص تاریخی، فرهنگی،جغرافیایی و جمعیتی نسبت به دیگر آبادیها و محله های شهرستان دارد که شهرستان صدوق را بخواهند با اهانت به نام شیخ صدوق و شهید صدوقی به نام این محله نامگذاری کنند؟من باب قیاس بغدادآباد مهریز و مهرجرد میبد از سده های خیلی دور نیز در کتب تاریخی آمده است و تعلق این محله ها را به شهر میبد و مهریز عنوان شده است. آیا هیچ جای تاریخ تعلق محله هایی از رستاق به اشکذر عنوان شده است؟

12- در مورد شماره 5 جوابیه آمده شده است که برای جلوگیری از سوء استفاده دشمنان نظام جمهوری اسلامی و کشور با مصوبه تفرقه افکنانه دولت که که مطمئنا بر اساس اطلاعات غلط و عدم شناخت دقیق شرایط منطقه شکل گرفته است مخالفت نشود حال آنکه مجموعه دولت بر طبق صریح آموزه های دینیمان قابل انتقاد اند چنانکه امیر مومنان نصیحت کردن حاکم از سوی مردم را از حقوق حاکم و وظایف مردم می داند. خاستگاه ما اسلام است نه لیبرال دموکراسی. اسلامی که در آن "میزان رای ملت است" و " چون مردم خواهان اجرای احکام اسلامی هستند نامش جمهوری اسلامی شده است" ( شهید مطهری ) و "هرگاه نسبت به فریاد کسانی که می گویند آزادی نیست بی تفاوت شوند روز مرگ انقلابشان است"(شهید بهشتی) . اسلام در جمهوری اسلامی ایران، اسلام علوی است. اسلام علوی ایران میان اقوام، محله ها و روستاها در برقراری عدالت تفاوت قائل نمی شود. حقیقت را فدای حس محله گرایی و تعصبات محله ای نمی کند. عدالتخواهی همه جانبه را تضعیف آن نمی داند. هر شهروند مسلمان عدالت را همه جانبه و در همه سطوح می خواهد و آنرا از هویت اسلامیمش می داند و می خواهد "بدون آمریت، با اخلاق یک محیط اجتماعی دینی و عقلانی بسازد" و اسلام برایش اصل است . آقایان شورا باید روح و هدف قانون اساسی و آموزه‌های شرعی را درک کرده باشند. بی‌شک روح قانون اساسی و شرع مقدس اجرای عدالت است و "جمهوری اسلامی ایران نظامی است بر پایه ی ایمان به عدل خدا در خلقت و تشریع ..." (اصل دوم قانون اساسی)دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای نیل به اهداف مذکور در اصل دوم قانون اساسی همه‌ی امکانات خود را به کار گیرید، که از جمله آن رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه های مادی و معنوی است. (اصل سوم قانون اساسی)قانون و مصوبه‌ای که نتواند این اهداف بلند را برآورده سازد معیوب و مستحق اصلاح است. مصوبه‌ای که نتواند عدالت را در همه‌ی زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... ایجاد کند وشکاف و تبعیض را به همراه داشته باشد، مصوباتی که خلاف اصول قانون اساسی در خصوص رفع تبعیض های ناروا بر مردم باشد، باید مورد رسیدگی قرار گرفته و در این زمینه همه‌ی ما مسئولیت داریم. و افسوس و صد افسوس كه چنين ستم و استبداد و بي‌صداقتي، در نظام جمهوري اسلامي، در دولت دهم كه با شعار عدالت‏خواهي و عدالت‏گستري بر سر كار آمده بود، ظهور كرده است. لذا اینجانبان اعتراض به مصوبه نفاق افکنانه اواخر دولت دهم را بنا به فرموده امیرمومنان وظیفه شرعی مردم و به تبع آن شوراهای اسلامی می دانیم و صد البته باورمندان به این مصوبه باید به نقدهای مخالفان با "جدال احسن" پاسخ دهند و آزادی مخالفان آن مصوبه را محدود نکنند تا مصداق رفتار دینی باشند چنانکه امیرمومنان بود و صد البته که نمی توانند جوابی منطقی و همه جانبه ( سیاسی، تاریخی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... ) به این مصوبه تغییر نام شهرستان بدهند. شهید مطهری معتقد بود همین گفتگو ها و اعتراض ها و نقدها بود که سبب پیشروی و پویایی اسلام می شد و امام انتقاد و حتی تخطئه را هدیه الهی می دانست برای رشد انسانها.

13-مضحک است که اعضای شورای محله اشکذر طومارها و اعتراضات مکتوب، بویژه طومار منتشرشده که با اجماع بیست شورای روستا و نمایندگان محلی که به نمایندگی از 80 درصد مردم شهرستان صدوق است به رشته تحریر درآمده را دغدغه خاطر و نگرانی یک نفر(نویسنده) آنهم  با شائبه و انگیزه ناپسند میدانند و شورای پنج نفره محله ی اشکذر خود را به عنوان نماینده آحاد مردم شهرستان صدوق معرفی می کنند!؟

14- شورای محله اشکذر در مورد 3 و در بیان و توجیه علت برداشتن نام شیخ صدوق از شهرستان ادعا دارند که چنین نامی زیبنده و در شأن شهرستان نبوده لیکن آمادگی داشته تا در صورت درخواست های واصله برای تغییر نام آبادیهای مشتاق به صدوق، بزرگوارانه! از هیچ کوشش و پیگیری دریغ نورزند! و نیز لابد برای خالی نبودن عریضه و نشان دادن حسن نیت حوزه علیمیه نداشته ای را در محله اشکذر به نام شیخ صدوق نامگذاری کنند! جداً باید از این همه درایت و فهم نه یک و صد آفرین که هزاران احسنت و آفرین نثار کرد که به خود اجازه میدهند آشکارا به ساحت مقدس شیخ صدوق توهین نموده بلکه شعور خوانندگان محترم را به بازی بگیرندو در این میان باید به این میزان از خود بزرگ بینی که حتی جایگاه قانونی و وظایف شورای شهر را به فراموشی سپرده و مدعی پیگیری نام روستاها و مناطقی است که از نظر عرفی و قانونی مستقل بوده و دارای شوراهای محلی جداگانه ای می باشند، تاسف خورد. امروز شهرستان صدوق از این نحله فکری تمامیت خواه تا مرز انفجار و فروپاشی پیش رفته تا کی همه شهرستان را در محله کوچک اشکذر خلاصه کردن و تا کی .... و تا کجا می خواهد ادامه یابد؟ لابد تا تجربه جدایی منطقه دیگری چون زارچ، ندوشن و جهان آباد از پیکره شهرستان!!!

15-مردم متدین، متعهد و شهید پرور رستاق که تعداد 78 شهید، 20 آزاده و 124 جانباز و بیش از 600 رزمنده و 2 شهید انقلاب را تقدیم این مرز و بوم نموده اند، در هیچ زمانی نه تنها به نام شیخ صدوق توهینی ننموده بلکه صدوق را نشانی از شیخ بزرگ صدوق و یادآور نام شهید محراب یزد(شهید صدوقی) می دانند و بر آن افتخار می کنند. مسئولین سیاسی و lمنیتی شهرستان و استان افراد توهین کننده به نام شهرستان را از سالها قبل شناسایی نموده اند لذا  اگر اعضای شورای اشکذر در گفتار خود صادق هستند در فرصتی مناسب و در محیطی عقلایى و با حضور کارشناسان می توانند یک نشست عمومی با داوری مردم شهرستان صدوق که از نزدیک شاهد کارها هستند و با حضور خبرنگاران که قدرت تحلیل دارند در منطقه رستاق تدارک ببینند تا در ابعاد مختلف در مورد اینکه چند در صد مردم از نام اشکذر راضی هستند به تبادل نظر و مشورت و قضاوت پرداخته شود.


تاریخ : دو شنبه 23 دی 1392
بازدید : 872
نویسنده : سردبیر

مخالفت ها با تغییر نام شهرستان صدوق همچنان مهمترین چالش حدود 70 درصد مردم شهرستان می باشد. عده ای قلیل همچنان بدنبال این هستند که با غرض نشان دهند رضوانشهر مخالف اصلی است و قصد داشتند با امتیاز دادن اعتراض را خاموش نمایند درصورتی که این به نوعی فریفتن بچه با آبنبات چوبی ست به نحوی که هویت و شخصیت   فرد را دچار چالش نمایند.

        بينم ز ظلم خلق زمين و زمانه را           فريادها زدست تو بر آسمان شده

هرجا كه روم ناله و فرياد و فغــان اســت            در شهر بجز ناله و فــرياد نمانده است...

غير از هنر ظلم كه در حد كمــال اســت             درهيچ هنرهيچ كس استادنمانده است

 

نام اشکذر هیچ تناسبی با ویژگی های جغرافیایی و بافت اجتماعی مردم این منطقه ندارد و در واقع اشکذر از حدود هفتصد سال پیش طبق اسناد مکتوب روستایی از منطقه رستاق بوده است.

با تغییر معاونت سیاسی استانداری امید ها برای باطل نمودن سریعتر مصوبه بیشتر شد . و فعالین اجتماعی شهرستان به جز محله اشکذر همچنان با جدیت بیشتر در پی احقاق حقوق مردم شهرستان و مقابله با ظلم هستند.

داد مظلــومان ز ظالــم مي‌ستــان مهــلت مده             تا نــگردد اژدهــا تعجيـل كـــــن در دفـع مار

چــون بديدنــد آن گــروه ناقص ناحق شناس          كز چه وجهش مي‌كـنم‌ تعليم در لــيل و نــهار

یا دآور میشود شهرستان صدو ق شامل بیش از 50 آبادی از فیروزآباد تا  منطقه رستاق و بخش خضرآباد می باشد. اسم اشکذر  اسم یک محله هست و به کدام پشتوانه تاریخی و کدام افتخار در پی تحمیلی خود به این مناطق هست.

مدعی خواست كه از بیخ كند ریشه ما           غافل از آنكه خدا هست در اندیشه ما


تاریخ : دو شنبه 23 دی 1392
بازدید : 711
نویسنده : سردبیر

دوره آموزش ورمی کمپوست در پایگاه بسیج فیروزآباد در حال برگزاری می باشد  که مورد توجه جوانان فیروزآبادی واقع شده است. هم اکنون در این دوره 25 نفر ثبت نام نموده اند و 35 ساعت آموز تئوری و 30 ساعت آموزش عملی را خواهند دید این دوره با همکاری فنی و حرفه ای شهرستان صدوق در حال برگزاری هست. لازم به ذکر است هم اکنون جلسه این کلاس برگزار شده است و  در پایان به کارآموزان مدرک معبر فنی و حرفه ای اعطا می شود. کار آموزان میتوانند از طرق این مدرک وام دریافت نموده وفعالیت اقتصادی خودراآغاز نمایند.

در صورت پشنهاد برا دوره های آموزشی دیگر شما میتوانید نظرات خود را ارسال نمایید.


تاریخ : دو شنبه 23 دی 1392
بازدید : 705
نویسنده : سردبیر

مهمترین فعالیتی که میتوان از جهت اقتصادی در برای ایجاد اشتغال انجام داد تاسیس شرکت تعاونی و رشد دادن ایده های نو متناسب با موقعیت  منطقه زندگی می باشد  شرکت تعاونی فیروز در سالهای گذشته در فیروزآباد تاسیس گردید ولی بدلیل عدم مدیریت و پیگیری هم اکنون در موضع انفعال قرار گرفته یکی از مهترین اهداف شواری محل رشد فعالیت های اقتصادی بر مبنای تعاونی و اقتصاد مشارکتی می باشد. هم اکنون جندی ایده اقتصادی  با توجه به ظرفیت های ویژه که در فیروزآباد و محل های کناری موجود می باشد و با توجه به حضور افراد با نفوذ و همچنین سرمایه هایی که میتواند توسط خود جوانان محل به کار گرفته شود وبه بازدهی اقتصادی بالا منجر گردد.

در اینجا نه فقط قصد اطلاع رسانی در این زمینه داریم بلکه از بدنبال شروع فعالیت های شرکت تعاونی فیروزه در تحت حمایت شواری محل می باشیم.


تاریخ : یک شنبه 8 دی 1392
بازدید : 682
نویسنده :

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: هر حقی که ما برای خود قائل می‌شویم، ناشی از یک استعداد ذاتی در وجود ماست و آزادی هم در همین تعریف می‌گنجد؛ چراکه از نیازهای طبیعی ماست.

به گزارش ایسنا، علی مطهری در جمع دانشجویان در شیراز طی سخنانی با موضوع«آزادی بیان» با تعریف آزادی به «نبود مانع در مقابل رشد استعدادهای انسان»، تصریح کرد: آزادی اقسام مختلفی دارد که جنبه حیوانی و انسانی را در برمی‌گیرد؛ حوزه آزادی‌های انسانی شامل آزادی تفکر، بیان، اجتماعی و معنوی است و به تعبیر شهید مطهری، آزادی‌های اجتماعی بدون آزادی معنوی میسر نیست، اشتباه بشر در عصر حاضر این است که بدون توجه به آزادی معنوی، خواستار رسیدن به آزادی های اجتماعی است.

وی با اشاره انواع مختلف نقض آزادی را نیز سه صورت دانست و گفت: نخست آن‌که خود فرد باعث سلب آزادی خویش شود و اسیر چیزی باشد، دوم آن‌که دیگران باعث ایجاد محدودیت در زندگی فرد شوند و در مورد سوم، به این صورت است که صاحبان قدرت با وضع قوانینی بر خلاف آزادی‌های معمول، به دنبال تامین منافع خود باشند.


تاریخ : یک شنبه 8 دی 1392
بازدید : 2550
نویسنده : سردبیر

این سند بوسیله یکی از فعالین اجتماعی شهرستان صدوق بدست ما رسیده است مخالفت عمومی   که مهر شوری های شهر از رستاق خضرآباد و فیروزآباد و مجومرد در آن به چشم میخورد.

 


تاریخ : یک شنبه 8 دی 1392
بازدید : 767
نویسنده : سردبیر

در این نامه که رونوشتی از آن به دفتر رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور هم ارسال شده، از وزیر کشور خواسته شده اجرایی شدن این مصوبه اختلاف برانگیز متوقف شود.

 

پیام نو: روزنامه ایران در ستون “دیگه چه خبر” شماره امروز خود از نامه اعتراضی مردم شهرستان صدوق در پی تغییر نام این شهرستان خبر داد و نوشت: تعدادی از شوراهای اسلامی روستاهای رستاق و بخش مرکزی محله‌های فیروزآباد و مجومرد شهرستان صدوق استان یزد، در نامه‌ای به وزیر کشور نسبت به تغییر نام شهرستان «صدوق» به «اشکذر» اعتراض کردند.

نویسندگان این نامه تصریح کرده‌اند که در آخرین ماه‌های دولت قبل در یک تصمیم غیرکارشناسانه و اختلاف برانگیز و به خاطر حمایت برخی افراد خاص، نام شهرستان صدوق به اشکذر تغییر یافته است.

به نوشته معترضان، نام جدید هیچ سنخیتی با فرهنگ و مدنیت ساکنان آن ندارد و بیانگر ویژگی‌های جغرافیایی، تاریخی و طبیعی این شهرستان نیست.

در این نامه که رونوشتی از آن به دفتر رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور هم ارسال شده، از وزیر کشور خواسته شده اجرایی شدن این مصوبه اختلاف برانگیز متوقف شود.

 

http://payamno.com/detail=13095


تاریخ : شنبه 30 آذر 1392
بازدید : 1709
نویسنده : سردبیر

روزنامه پیمان یزد مورخ 13/9/1392

(شکایات مردم رستاق به تغییرنام شهرستان صدوق)

حدود 20 شورای اسلامی روستاهای ر ستاق و بخش مرکزی و فیروزآباد و مجومرد با ارسال طوماری خطاب به وزیر کشور نسبت به تغییر نام شهرستان صدوق به شهرستان اشکذر اعتراض کرده اند که متن طومار به شرح زیر می باشد:

 

 بسم الله الرحمن الرحیم     

جناب آقای رحمانی فضلی

وزیر محترم کشور

با سلام و ادای احترام و با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان

احتراما ما اهالی و شوراهای اسلامی حجت آباد،حسن آباد،حسین آباد، علی آباد ،حاجی آباد، بندرآباد ،اسلام آباد ،همت آباد ،جلال آباد ،مهدی آباد ،صدرآباد ،شرف آباد ،عزآباد ،جمال آباد،شمسی ،ابراهیم آباد، فیروزآباد، مجومرد و جعفرآباد به عنوان 80 درصد جمعیت شهرستان صدوق با تجدید میثاق دوباره با “آرمان های والای نظام جمهوری اسلامی ایران” و “اعلان تبعیت از فرامین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران” و پیروی از “منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای”  برای چندمین و چندمین بار اعلام میداریم: که این مصوبه تغییر نام شهرستان صدوق را که با نیات برتری جویی وحاکمیت طلبی و محله گرایی و محله سالاری و با معیار های قرون وسطایی که بعد از گذر از روال غیر قانونی و در خفا و با لابی گری در اواخر دولت دهم به تصویب رسیده است را توهین تاریخی و تجاوز هویتی و یک امر جاهلانه و دور از معقولیت های منطقی و معیارهای همزیستی اهالی این شهرستان می دانیم و اعتراض خود را با صدای بلند اعلام می کنیم و می گوییم به هیچ وجه زیر بار این ظلم فاحش نمی رویم.

به استحضار میرسانیم با تصویب تصمیمی غیر کارشناسانه و اختلاف برانگیز تغییرنام زیبای شهرستان صدوق و حمایت برخی از افراد خاص، شهرستان صدوق در آستانه بحرانی که می تواند ابعاد بدی پیدا کند قرار گرفته است، بعضی از مسئولین دولت گذشته گمان کرده اند که هویت و عقبه یک جامعه ولو کوچک را می شود آمرانه و دستوری تغییر داد. اکثریت مردم و شوراهای شهرستان با آن مخالف بوده و خواهان درایت مسئولین فعلی در جلوگیری از اجرای این تصمیم غیر منصفانه که مطمئناً براساس اطلاعات غلط و عدم شناخت دقیق شرایط منطقه شکل گرفته است می باشند. با توجه به اینکه نام مقدس صدوق (یادگار دو شخصیت برجسته دینی) شرط اولیه و ضمن عقد تاسیس شهرستان بوده است و نظر به اینکه اگر مسئولین استانی و کشوری نام پرآوازه شیخ صدوق عالم بزرگ جهان تشیع (در چنین شرایط زمانی که کشور درگیر هجمه های زیاد فرهنگی و سیاسی از طرف بهائیت و دشمنان این نظام و دین مبین اسلام و مذهب تشیع است) را نام شایسته ای نمی دانند  و  این نام مبارک را نسبت به نام اشک ابن ذال (وجه تسمیه محله اشکذر)  نازیبا میدانند، نام این منطقه را با توجه به اینکه از قدیم الایام رستاق بوده و تمامی آبادیهای منطقه( از زارچ تا میبد)  را به این اسم منتسب می کرده اند باید رستاق نامگذاری شود. همانگونه که مستحضرید قوانین حقوقی نامگذاری شهرها در جمهوری اسلامی ایران  نیز به صراحت اعلام می کند که یک اسم باید بیانگر تاریخ، جغرافیا، تمدن و فرهنگ اسلامی - ایرانی باشد. مزید استحضار اینکه  ضوابط و معیارهای تغییر نام شهرستان از نظر کارشناسان و پژوهشگران به این شرح است: 1- نام باید معرّف اوصاف دینی و هویت فرهنگی، تاریخی و اجتماعی و جغرافیایی منطقه باشد 2- نام باید حاوی پیامی برخاسته از این دیار و پیشینه کهن آن باشد و به قول قدیمی ها اسم باید با مسمّا باشد. 3-  نامی باشد  که باعث ایجاد روحیه افتخار ملّی و حماسی و انبساط خاطر و تلطیف اخلاقی و عاطفی اهالی و بیانگر غنای فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد؛ 4-توجه ویژه به اسامی پیشنهادی اهالی که از طریق نظرسنجی جمع آوری میشود.5- این نام تداعی کننده کل منطقه باشد نه بخشی از شهرستان و نباید گسستی بین امروز و دیروز و پریروز این دیار ایجاد کند. متأسفانه نام پیشنهادی مقبولیت و جامعیتی نداشته و هيچ سنخيتی با فرهنگ و مدنيت ساکنان آنها ندارد و بیان کننده ویژگی های جغرافیایی، طبیعی و تاریخی این شهرستان نیست و هیچ کدام از موارد یاد شده نیز در نام این شهرستان لحاظ نشده است و شهرستان صدوق  جغرافیای آن فراتر از یک آبادی است و تاریخ و هویت و پیشینه این شهرستان فقط به اشکذر خلاصه نمی شود. جهت آزمون این نظر کافی است از مردم شهرستان به غیر از محله اشکذر با نمونه گیری تصادفی نظرخواهی بفرمایید تا ببینید چند درصد مردم به این امر تن خواهند داد.به عنوان دلسوزان نظام با توجه به سابقه تاریخی اختلافات مناطق مختلف شهرستان با محله اشکذر نگرانی خود را از بروز تبعات اجتماعی شدید‌ این مصوبه کارشناسی نشده و غیر ضروری اعلام میداریم. در این برهه از زمان، کشور به امنیت داخلی و آرامش اجتماعی بیشتری در مقابل تهاجم خارجی نیازمند است. در کتب تاریخی و اسناد و مدارک موجود  "قریه اشکذر از دهات ناحیه رستاق یزد" معرفی شده است(کتاب وقف نامه جامع الخیرات-قرن 7ه ق) و لی آیا اکنون میتوان گفت رستاقِ اشکذر؟؟؟ متنفذین محله اشکذر نه تنها تعلق تاریخی خود  به منطقه رستاق را منکر می‌شوند بلکه خود را قیم مردم منطقه رستاق می دانند! و جالب‌تر این‌که با  7000 نفر جمعیت سودای تسلط هویتی و فرهنگی بر کل محدوده شهرستان را در سر می‌پرورانند و حاضر شده اند با این تغییر نام، شهر ندوشن را با وسعت هزار کیلومتر و سابقه کهن از شهرستان منتزع نمایند. لازم به ذکر است در سال 1349 توسط خوانین پرنفوذ و زورگوی محله اشکذر بخش رستاق را به بخش اشکذر تغیر نام دادند که که این نیز دزدی هویتی وتاریخی و فرهنگی آن دوره بوده است. سوء مدیریت شهرستان صدوق به دلیل انحصار طلبی و  انباشت امکانات و بودجه در محله اشکذر مسبوق به سابقه است دلیل واضح  بر این مدعا، پیشرفت‌های چشم گیری است که محله اشکذر نسبت به دیگر آبادیهای هم طراز خود در منطقه بعد از تغیر نام بخش رستاق به بخش اشکذر و با شدت بیشتر بعد از تشکیل شهرستان صدوق در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، تجاری، عمرانی، رفاهی و آموزشی خود شاهد بوده‌اند. این موضوع بر کسی پوشیده نیست و به سهولت قابل ردیابی و کنکاش است به طوریکه  بیش از 90 درصد امکانات و ادارات دولتی شهرستان را در یک خیابان محله اشکذر قرار دارد.

امام خمینی (ره) به ما ثابت کرد که مملکت صاحب دارد و صاحب آن خود مردم اند لذا سوال  این است آیا مخالفت چند ده هزار نفر در برابر از بین رفتن هویتشان نباید از سوی مسئولین مورد توجه قرار بگیرد؟ بنابراین  اعلام میداریم تعیین هویت و تغییر نام زیبای شهرستان صدوق با پیشینه کهن را هیچ مرجعی با هیچ عنوانی بدون در نظر گرفتن آرای آحاد مردم شهرستان، صلاحیت تغییر دادن ندارد. آیا بین تصویب  این مصوبه در روزهای آخر دولت دهم و ابلاغ آن در آخرین روزهای کاری  استاندار قبلی یزد  ارتباطی وجود دارد؟ امیدواریم دولت تدبیر و امید  با درایت خویش و متوقف کردن اجرای این مصوبه، از تنش و درگیری جلوگیری نماید و با حفظ آرامش و جلب رضایت اهالی، تصمیمی سنجیده گرفته شود، بدیهی است که مسئولیت هرگونه تنش و خدای نکرده درگیریهای احتمالی بر عهده مسئولین امر و نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس که متولی این مصوبه است می باشد .لذا امضا کنندگان ذیل به نمایندگی از طرف جمع کثیری از قشرهای مختلف مردم فهیم شهرستان صدوق مراتب اعتراض خود را به این مصوبه اعلام کرده  و از دولت امید و تدبیر تقاضا داریم در قبال این موضوع اختلاف برانگیز، بادقت ودرایت موضع گیری نموده ، ومانع از عملی شدن خواسته های نفاق افکنانۀ تعداد معدودی، درین مرحلۀ حساس کشور شوند.

در پایان اعلام میداریم ما منطقه رستاق را چون نگین انگشتری در بر گرفته و همراه با نام عالم بزرک جهان تشیع به سان عزیزی گرانقدر پاسداری می کنیم٬ با جان و مال و هرچه داریم. رستاق٬ هویت٬ زادگاه و سرزمین اجدادی ماست٬ تا پای جان در راه اعتلای آن ایستاده ایم٬ نه در حرف که در عمل.

خلاصه کلام اینکه ما اهالی رستاق، فیروزآباد و مجومرد با داشتن عالمان بزرگ دینی،فرهیختگان، فرهنگیان  و دو شهید قبل از انقلاب و ده ها شهید، جانباز، آزاده و رزمنده از جنگ تحمیلی آموخته ایم که آب و نام و خاک و هویت را باید به سان ناموس حراست کنیم و از آن مقام محترم درخواست داریم برای خدمت به این خانواده های شهداء و عزیزانی که تاکنون در خدمت نظام مقدس جمهوری بوده اند دستور لازم صادر فرمائید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته  

اهالی و شوراهای اسلامی بخش رستاق و بخش مركزي

و محله هاي مجومرد و فيروزآباد 

رونوشت:

-مقام معظم رهبری  جهت استحضار و عنایت لازم-جناب آقای دکتر روحانی برای استحضار  و دستور لغو مصوبه فوق.-جناب آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور جهت استحضار و اقدام لازم.-وزیر محترم کشور جهت استحضار اقدام لازم.-وزیر محترم اطلاعات جهت استحضار و اقدام لازم.-ریاست محترم بازرسی کل کشور جهت استحضار و اقدام لازم.-امام جمعه ونماینده محترم مقام معظم رهبری حضرت ایت الله ناصری جهت استحضار. -استاندار محترم یزد جهت استحضار و اقدام لازم.- نماینده محترم یزد و صدوق در مجلس آقای جوکار برای اقدام لازم.-ریاست محترم سپاه استان یزد جهت استحضار و اقدام لازم.-ریاست محترم اطلاعات استان یزد جهت استحضار و اقدام لازم.-ریاست محترم نیروی انتظامی استان یزد جهت استحضار و اقدام لازم.-ریاست محترم سپاه شهرستان صدوق جهت استحضار و اقدام لازم. -ریاست محترم اطلاعات شهرستان صدوق جهت استحضار و اقدام لازم.-ریاست محترم نیروی انتظامی شهرستان صدوق جهت استحضار و اقدام لازم.-امام جمعه محترم شهرستان صدوق  جهت استحضار.-دادستان محترم شهرستان صدوق جهت استحضار.


تاریخ : شنبه 30 آذر 1392
بازدید : 1047
نویسنده : سردبیر


شنيديم كه تعدادي از شوراهاي اسلامي روستاهاي رستاق و بخش مركزي محله‌هاي فيروزآباد و مجومرد شهرستان صدوق استان يزد، در نامه‌اي به وزير كشور نسبت به تغيير نام شهرستان «صدوق» به «اشكذر» اعتراض كردند. به گزارش ایران نويسندگان اين نامه تصريح كرده‌اند كه در آخرين ماه‌هاي دولت قبل در يك تصميم غيركارشناسانه و اختلاف برانگيز و به خاطر حمايت برخي افراد خاص، نام شهرستان صدوق به اشكذر تغيير يافته است. به نوشته معترضان، نام جديد هيچ سنخيتي با فرهنگ و مدنيت ساكنان آن ندارد و بيانگر ويژگي‌هاي جغرافيايي، تاريخي و طبيعي اين شهرستان نيست. در اين نامه كه رونوشتي از آن به دفتر رهبر معظم انقلاب، رئيس‌جمهوري و سازمان بازرسي كل كشور هم ارسال شده، از وزير كشور خواسته شده اجرايي شدن اين مصوبه اختلاف برانگيز متوقف شود.

اگر بنا به تغییر نام است  نام های بسیاری  در اولویت میباشد  اشکذر چه افتخاری برای ما دارد   نه شخصیت برجسته ای نه تاریخی نه خدمتی نه عدالیتی نه مدنیت شهری واقعا با  چه روئی ادعای گزاف میکنند .  ما مخالفیم و مخالفت خود را تا احقاق حقوقو مردم ادامه میدهیم  

 

تغییر نام شهرستان صدوق  ====  ظلم و بی عدالتی آشکار 

آقای امام جمعه شهر  جواب بده 

آقای فرماندار جواب بده 

آقای جوکار  جواب بده  بیش ار 70 درصد مردم مخالفند 

آقای استاندار سابق جواب بده 

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
آخرین اخبار فیروزآباد را در اینجا دنبال نمایید و نظرات خود را با ما مطرح نمایید.

نظر شمل در مورد تشکیل شورای محل چیست؟

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 363
بازدید کل : 327464
تعداد مطالب : 212
تعداد نظرات : 418
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com